وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

 

 

قانون در اندیشه مقام معظم رهبری

 

"سیرنیوز": مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، مقوله قانون در اندیشه مقام معظم رهبری را مورد واکاوی و تحلیل قرار داد.
به گزارش سیرنیوز به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، گروه مطالعات بنیادین حکومتی این مرکز اعلام کرد: قانون از ضرورت های زندگی اجتماعی بشر است و فقدان آن بی نظمی ، نابسامانی و هرج و مرج را به دنبال خواهد داشت.
جوامع گوناگون با مبانی فکری و ایدئولوژی های متفاوت با دریافت های متنوعی از مفهوم قانون، سعی در تنظیم قوانینی برای اداره جامعه خود داشته اند. اصل مشترک همه این دریافت ها آن است که قانون، قاعده ای الزام آور است که ایجاد حق و تکلیف می کند و همگان موظف به اطاعت از آنند.
در تفکر غربی، قانونگذاری حق مردم دانسته شده و مجالس قانونگذاری منتخب مردم، عهده دار این امرند. در نظام جمهوری اسلامی ایران، امر قانونگذاری حق خداوند متعال دانسته شده است و در قالب مردم سالاری دینی ، مجالس منتخب مردم، عهده دار وضع قوانین و فراهم آوردن سازو کار قانونی در چارچوب تعالیم وحیانی شده اند.
امر ولایت در تفکر اسلامی تنهااز آن خداست و از همین رو تنها او منحصرا و اصالتا قانونگذار است و هر نوع قانونگذاری از غیر او، نیازمند اجازه گرفتن از او خواهد بود. در این صورت قانونگذاری پیامبران الهی ، ائمه اطهار (ع) و نیز ولی فقیه در عصر غیبت، در امتداد قانونگذاری خداوند دیده شده است.
این گزارش می افزاید: از نظر مقام معظم رهبری، قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی، توسط نمایندگان ملت در راستای ولایت الهی قابل بررسی است و نمایندگان مجلس مکلفند، این نمایندگی را از طریقی که در قانون اساسی برای مجاری اعمال ولایت الهی معین شده، اعمال کنند.
بر این مبنا لازم است نمایندگان مجلس در ایفای وظیفه قانونگذاری خود، قانونی را به تصویب برسانند که از مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی برخودار باشد.
از دیدگاه مقام معظم رهبری، مشروعیت قوانین در گرو انطباق آن ها با شرع بوده و مقبولیت شان در گرو معطوف بودن به نیازهای مردم است. از نظر ایشان، قوانین در جمهوری اسلامی ایران تحقق بخش ضوابط اسلام و جاده حرکت به سمت اهداف و نرم افزار اداره کشور است.
از این رو لازم است از برخی اوصاف و ویژگی ها برخودار باشند تا بتوانند اهداف خود را تامین کنند. از سویی عادلانه بودن ، استحکام و ثبات، کارآمدی، شفاف و به روز بودن ، داشتن تناسب با نیازهای کشور، جامع و مانع بودن از جمله اوصافی است که یک قانون مطلوب باید از آن ها برخودار باشد.
از دیدگاه مقام معظم رهبری ، قانون پس از آن که به لحاظ شرایط و ضوابط، توسط مجلس شورای اسلامی وضع و به تایید شورای نگهبان رسید، جزء حدود ا... است و همگان باید خود را ملزم به اطاعت از آن بدانند و برای نیل به این مهم لازم است، فرهنگ قانون گرایی در کشور بین همگان اعم از مسئولین و مردم نهادینه شود.
با تحقق این امر، قوانین می توانند هدف از وضع خود را که تامین سعادت دنیوی و اخروی شهروندان یک جامعه است، تامین کنند و بر پایه آن ها کشور و جامعه اسلامی در برابر دیدگان همه مردم جهان ، الگو و نمونه شود.

این ها سر و ته یک کرباس اند

 

تصویر"سیرنیوز": جبهه ی اصلاح طلبان که پیش از سال هزار و سیصد و هفتاد و شش با ریا کاری و حرکات خزنده خود را به سکان اجرایی مملکت رسانند و قدرت را قبضه کردند، نتوانستند به آن دوریی ها ادامه دهند و در نهایت در سال هشتاد و هشت و انتخابات ریاست جمهوری آن زمان، چهره ی واقعی خود را نشان دادند و به قول معروف، پرده ها بر افتاد!

به گزارش سیرنیوز؛ اما پس از آن همه هتک حرمت نظام و دل شاد کردن دشمنان انقلاب و مردم ایران، گروهی از اصلاح طلبان خود را آماده ی ورود به انتخابات ریاست جمهوری کرده اند. این ها در سخنرانی ها و مصاحبه های خود نه از جریان فتنه اعلام براعت می کنند و نه کارهای آن ها را تقبیح می کنند. بلکه به نوعی موش و گربه بازی، می خواهند خود را متفاوت جلوه داده و قانونمند اعلام کنند.

پرسش این جاست که چرا تا کنون به صورت مشخص و واضح اعمال و رفتار سران فتنه را محکوم نکرده اید؟ چرا فکر می کنید که شورای نگهبان باید شما را تایید صلاحیت کند؟ با کدام سابقه و با کدام رفتار دشمن ستیزتان؟

وظیفه ی شورای نگهبان این است که در این لحظات حساس، هر گونه فتنه را از نطفه خفه کرده و به آنان امکان اظهار وجود و بازی کردن با آبروی مردم را ندهد.

برخی از چهره ای اصلاح طلب که هنوز از ملت عذر خواهی نکرده اند، به دنبال ورود و نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بر آمده اند. باید به این ها فهماند که تا زمانی که از ملت پوزش نطلبیده باشند، نمی توانند دوباره به عرصه ی سیاست کشور بازگردند. این انقلاب آسان به دست نیامده است که آسان از دست برود.

 

استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان

آن چه که مشخص است، جریان شکست خورده ی اصلاح طلب، به دنبال آن است تا کسانی را به میدان بفرستد که تاکنون کمتر رسانه های بوده اند. چهره هایی که برای مردم شناخته نیستند و همین عدم شناخت، روزنه ی امیدی است تا امکان به دست گرفتن قدرت را برای آن ها هموار کند.

به عبارت دیگر، برجسته کردن افراد کمتر شناخته شده برای عموم مردم و فرستادن آن ها به شورای نگهبان برای تایید صلاحیت، استراتژی اصلی اصلاح طلبان است. این ها تلاش می کنند که به هر شکل ممکن وارد شوند و قدرت را به دست بگیرند.

در این جا هوشیاری شورای نگهبان لازم است و نباید در برابر هجمه ها دلسرد شود. این افراد اگر چه برای عموم مردم ناشناخته و یا کمتر شناخته شده هستند، شورای نگهبان آن ها را کاملا می شناسد. این افراد یا نماینده ی مجلس هستند و یا سمتی داشته اند که شورای نگهبان از گذشته و حال آن ها با خبر است. پس باید قاطعانه عمل کند.

 

اصولگرایان قلابی و خواص بی بصیرت

در اردوگاه اصولگرایان هم هستند کسانی که راهنمای چپ می زنند و به راست می روند! کسانی که یا از جریان فتنه حمایت می کنند و خود را اصولگرا می نامند و یا سران فتنه را تطهیر می کنند و یا به دنبال نفاق در جریان اصولگرایی هستند. جبهه ی اصولگرایان، پیش از هر اقدامی باید چنین افراد بی بصیرتی را از کنار خود دور کرده و آن ها را به حاشیه براند تا به نام اصولگرا و اصولگرایی، حرفی نزنند و سخنی نگویند.

جریان نفاق سابقه ای به درازای تاریخ بشر دارد. در هر دوره ای و در عصر تک تک انبیای الهی، جریان نفاق وجود داشته است. از سامری و گوساله اش تا منافقانی که در جنگ احد، به تفرقه اندازی مشغول بودند و تا برگزار کنندگان سقیفه، همه و همه نشان هایی است که باید برای ما درس عبرت شود.

اما خواص بی بصیرت را هر چه بیشتر باید از مصادر و مقامات کشوری دور کرد تا نتوانند تاثیر گذار باشند. خواص بی بصیرت، حتی اگر منافق هم نباشند، باز هم صلاحیت ماندن در قدرت و هواداری از جریان فتنه را ندارند. جریان فتنه مرده است و به تاریخ پیوسته است. کسانی که بخواهند آن جنازه ها را زنده کنند، خود هم خواهند مُرد.

 

مردم تطهیركنندگان اصحاب‏فتنه را جزو فتنه‌گران مي‌دانند/بعد ازاین‏همه خیانت سران‎فتنه، زمینه‎ای‌ برا

 

گروه سياسي: زمينه سازي براي تطهير سران فتنه آن هم در آستانه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اين روزها در حالي از سوي برخي از همراهان نظام اسلامي مطرح مي‌شود، كه مردم بارها و به انحاء مختلف رسيدگي به جرايم و خيانت‌هاي آنها را از مسئولان مطالبه كردند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با رجانیوز ضمن تبیین ابعاد فتنه 88 با شفاف‌سازی گناه بزرگ سران فتنه و جریان‌های وابسته به آنان به تشریح نگاه مردم با این افراد و همچنين وظيفه شوراي نگهبان در صورت حضور نمایندگان آنان در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری پرداخت. متن كامل اين گفت‌وگو در ادامه آمده است.

بعد از این همه خیانت زمینه ای‌ برای خدمت باقی مانده است؟!

یکی از مسائلی که متأسفانه امروز و در آستانه انتخابات به آن پرداخته می‌شود، بحث کمرنگ کردن گناه نابخشودنی سران فتنه است. نظر شما درباره اين قبيل اظهار نظرها چيست؟

سران فتنه در رفتارهايي که پس از انتخابات از خود نشان دادند، به آشوب و نا امنی دامن زده و از این که نظام و مملکت از بین برود و نفوسی در این میان پایمال شود، هیچ باکی‌ نداشتند. لذا گناه، گناه کمی در پیشگاه پروردگار متعال نبود و اين گناه عنوان‌های فقهی مختلفی پیدا کرد و هم این که محارب بودن برخی افراد مشخص شد. آن کسانی که افراد مسلحی را به جان جامعه انداختند و کارهاي ناپسند بعدی را به وجود آوردند، کسانی بودند که فضا را برای جامعه ناامن کردند. سران فتنه بدانند که مردم با همه بزرگواری و کرامتی که دارند، نسبت به این افراد اوج ناراحتی و نارضایتی را دارا هستند.

این افراد نه تنها به نظام ضربه زدند، بلکه اگر ملی باشند، به ملیت هم ضربه زدند؛ سران فتنه به آسایش عمومی و امنیت کشور آسیب وارد کردند. منشأ اجتماع همه منحرفین شدند و برای همه دشمنان نظیر سلطنت طلب، بهایی، منافق و تروریست زمینه فعالیت فراهم کردند و همه این ها جمع شدند و نتیجه این جمع شدن به صورت مسائلی نظیر شکستن حرمت ماه مبارک رمضان ظهور و بروز پیدا کرد. در ماه رمضان افرادی به حمايت سران فتنه در ملأ عام روزه خواری کردند و حرمت نماز جمعه را شکستند و دیدیم که زنان آنچنانی(بی بندوبار) و مردهای بی اعتقاد با کفش در نماز حضور پیدا کردند و در جایگاه نماز جمعه علیه مقدسات دهن کجی کردند.فتنه گران به هیچ چیزی رحم نکردند، در مسجدی نارنجک انداختند، با شعارهای زشت به مقدسات، حضرت امام و حضرت آقا با پاره کردن تصاویر این بزرگان بی‌حرمتی کردند؛ فتنه گران باز هم به این مسائل اکتفا نکردند و در روز عاشورا به حضرت سیدالشهدا علیه السلام جسارت کردند و سران فتنه عوض این که این حرکت ها را محکوم نمایند، از این آشوبگران به عنوان خداجو یاد کردند. سران فتنه با این اعمال بسیار بسیار زشت از هیچ جایگاهی برخوردار نخواهند بود. مردم چگونه می توانند با این افراد دوباره سر یک سفره بنشینند و عده‌اي بیان کنند که این فتنه گران می توانند به ما خدمت کنند؟ بعد از این همه خیانت زمینه ای‌ برای خدمت باقی مانده است؟

ملت از شورای نگهبان می خواهند نماینده جریان های وابسته به فتنه تأیید صلاحیت نشود

یکی از دغدغه‌هایی که ممکن است مردم ولایت‌مدار و خداجوی میهن اسلامی در آستانه انتخابات داشته باشند، بحث حضور افراد وابسته به سران فتنه، جریان اصلاحات و حتی برخی از ساکتین فتنه 88 است، آیا درخواست مردم از تأیید صلاحیت نشدن افرادی که در دشمنی با نظام سنگ تمام گذاشتند، توسط شورای نگهبان خلاف حق است؟

ملت توقع دارند که تمام گروه‌هایی که در فتنه، سران فتنه را همراهی کرده و توبه نکرده و آنان را تأیید کردند، شورای نگهبان این‌ها را نپذیرد و اگر احیانا کسی از قلمروی آن‌ها بتواند وارد انتخابات شود خود مردم نسبت به این افراد آگاهانه برخورد می‌کنند.مردم همان مردم نهم دی هستند که بدون نیروی انتظامی و دولت خود بساط فتنه گران را جمع کردند و دارای ویژگی‌های ایماني، عاشق اباعبدالله، ولایت مدار و وفادار به امام و راه امام هستند ـ که رکن راه امام ولایت فقیه است ـ و مردم با همه وجود ولایت فقیه را پذیرفته‌اند و با خون خود و شهدانشان این اصل الهی را آبیاری و ریشه‌دار کرده اند، بنابراین یقینا مردم در انتخابات به عنایت خداوند متعال و امام هشتم(ع) حماسه‌ای بزرگ خواهند آفرید و هم حضورشان دشمن شکن خواهد شد و هم نمی‌گذارند زمینه‌ای برای فتنه گران فراهم شود.قبل از فتنه، افرادی که با بیگانه ساختند و در مجلس تحصن کردند و در 18 تیر آشوب برپا کردند، بدانند که مورد رصد مردم بوده اند و مردم کاملا این افراد را می‌شناسند و با این ها سر آشتی ندارند و نخواهند داشت.

برخی ندانسته خطی را تأیید می‌کنند که خط مقابله با نظام است

آن دسته از افرادی که در  آستانه انتخابات به دنبال تطهیر سران فتنه هستند، چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟

افرادی که به دنبال تطهیر اصحاب فتنه و سران آنان هستند بدانند این کارشان تأسف‌برانگیز است، چرا که برداشت مردم از کار این افراد این خواهد بود که خود این افراد در فتنه دست داشته‌اند و این بسیار برای‌شان بد است. این مواضع جدیدی که برخي از افراد گرفته‌اند را حمل بر غفلت می کنیم، حیف است که به این افراد با سوابق درخشانی که دارند، انگ مقابله با نظام بچسبد، بلکه آنان ندانسته خطی را تأیید می‌کنند که مقابله با نظام است.

برخی خواص در نظام بودند که احتمال رهبر شدن‌شان وجود داشت ولی از غافله مردم جاماندند

یکی از مسائلی که در فتنه 88 علی رقم تأکید رهبر انقلاب بر روشنگری و بیان حقیقت برای مردم پیش آمد سکوت برخی از خواص بود. نگاه مردم به اين ساكتين چگونه است؟

بصیرت مردم ایران، بصیرتی مثل زدنی است، نیازی به نخبگان ندارند، همیشه دیده ایم که مردم در جلوی حرکت‌ها هستند و نخبگان را به دنبال خود می کشانند؛ این خواصی که در جریان های مختلف مخصوصا در فتنه 88 سکوت کردند بدانند که از غافله جا می‌مانند و خودشان ضرر می‌کنند و به هیچ جایی نمی‌توانند آسیب برسانند. خیلی‌ها در این نظام بودند و حتی از دانه‌درشت‌ها بودند و احتمال رهبر شدن‌شان وجود داشت ولی از غافله مردم جاماندند و هیچ آبی، از آب تکان نخورد چه برسد به این خواص ساکت که هیچ کاری نمی توانند بکنند.با گذشت زمان، خطوط برای مردم بیشتر نمایان می شود، زاویه گرفتن جریان انحرافی از ولایت و از خط مردم امری بدیهی است، الحمدالله خدای متعال در اثر زلالی و شفافی خون شهیدان، نفس پاک حضرت امام و عبودیت محض حضرت آقا که عبد صالح خداوند هستند، اثری را نمایان کرده است که مردم باورشان آمده است و خط ولایت را خط امیرالمؤمنین عليه‌السلام می‌دانند و کاری به حاشیه‌ها ندارند؛ مردم پرچم و پرچمدار را می‌بینند لذا هر کسی زاویه گرفته، یقینا تنها از ولایت زاویه نگرفته است از خدمت زاویه گرفته و به مردم جفا کرده است و مردم هم دقیقا اینها را تشخیص می دهند. مردم ما به حمد الله آگاه هستند، نهم دی خودشان را نشان دادند آنجا که غیر از حضرت آقا، یک عکس از مسؤولان و سایر افراد نبود؛ بدین معنا که تمام حواس ها فقط به نقطه مرکزی نظام و نایب امام زمان، ولی امر بود و امروز هم همین مردم توجه دارند که چه افرادی زاویه گرفته اند و جفا کرده اند. امیدوارم که خداوند متعال این ثبات قدم را به ما و مردم عنایت کند.
 

سرکار خانم گفت اینجا بهایی، فتنه‌گر و ... داریم و من وکیل آنها هستم

 

 

یکی از نمایندگان بازدیدکننده از اوین گفت: سرکار خانم فائزه هاشمی با افتخار گفت اینجا بهایی داریم، زندانی فتنه، امنیتی و سیاسی داریم و من وکیل همه آنها هستم.

 

صفر نعیمی نماینده مردم آستارا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،  به جوابیه‌‌ای که فائزه هاشمی از زندان به او داده پاسخ داد.

وی درباره این اظهار نظر که او را به نام فائزه بدون نام خانوادگی در مصاحبه‌‌ها نام برده است گفت: بنده نه تنها با نام خانوادگی بلکه با عنوان سرکار خانم فائزه هاشمی از ایشان یاد کرده‌ام.

وی همچنین درباره رد اعتراض به غذا از سوی فائزه هاشمی در بازدید نمایندگان از زندان اوین گفت: ایشان به بحث غذا اعتراض داشتند.

نعیمی ادامه داد: من جواب همه را در یک جمله دادم که اینجا زندان اوین نیست بلکه هتل اوین است چرا که از نظر بهداشت و درمان، پزشکی، داروخانه، برنامه غذایی، استراحت، محل اسکان، تخت‌خواب، تلویزیون و مرکز ورزشی لوکس و در حد هتل بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: گفته بودند اگر هتل است قسمت نعیمی هم بشود که باید بگویم کسانی که مجرم باشند در مقابل جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و مردم قرار گیرند و در حق آنها ظلم کنند، زندان قسمتشان می‌شود. اگر من هم روزی روبروی مردم قرار گیرم و در مقابل انقلابی که حاصل خون شهدا، آزادگان، جانبازان و مفقودان است بایستم جایگاهم شاید جایگاه دیگری باشد.

وی درباره بند دیگری از جوابیه فائزه هاشمی که گفته بود از او به عنوان سرکرده زندانیان یاد شده است گفت: خود سرکارخانم با خنده جواب می‌داد و نمی‌دانم که دستش به کجا بند است که با کمال افتخار می‌گفت اینجا بهایی داریم، زندانی فتنه، امنیتی و سیاسی داریم و من وکیل همه آنها هستم و آنچه هست را من می‌گویم و اگر چیزی از قلم افتاد به من یادآوری کنند. در ادامه خود خانم فائزه هاشمی یک به یک به زندانیان نوبت می‌داد که اظهار نظر کنند. اگر معنای این سرکرده نیست پس چیست؟

نعیمی همچنین درباره بحث دوربین‌ها و اعتراض فائزه هاشمی به نصب دوربین‌ها در بعضی مکان‌ها در زندان تصریح کرد: هر مکان مرکز و نهادی برای خود متولیانی دارد که قوانین را متولیان در نظر می‌گیرند و کسی که در اوین زندانی است نمی‌تواند بگوید قوانین و مقررات را با بنده تنظیم کنید.

خانم هاشمی باید خودش را با قوانین و مقررات زندان وفق بدهد نه اینکه بخواهد اساسنامه، آیین‌نامه و دستورالعمل اوین را مطابق خواست خود تغییر دهد. حالا هتلی است یا زندانی، فرقی نمی‌کند باید قوانین را بپذیرد.

وی در پایان تاکید کرد: برای ما نمایندگان مردم که به عبارتی نوکر مردم و ولایت هستیم، پست و جاه و جلال کسانی‌که در بند هستند مطرح نیست. عموم مردم در مقابل قانون مساوی هستند و هرکس جرمی مرتکب شود و مستوجب مجازات باشد قانون با آنها برخورد مساوی می‌کند و عدالت خصلت جمهوری اسلامی ایران است.




تاریخ: یک شنبه 8 بهمن 1391
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
ارسال توسط arman
 

نگاهی به زندگانی امام حسن عسگری (ع)

 

امام یازدهم صورتی گندمگون و بدنی در حد اعتدال داشت . ابروهای سیاه کمانی ، چشمانی درشت و پیشانی گشاده داشت .
باشگاه خبرنگاران:وبلاگ حرییون در جدیدترین نوشته خود اینگونه آورد که:

صورت و سیرت امام حسن عسکری (ع )
امام یازدهم صورتی گندمگون و بدنی در حد اعتدال داشت . ابروهای سیاه کمانی ، چشمانی درشت و پیشانی گشاده داشت . دندانها درشت و بسیار سفید بود . خالی بر گونه راست داشت . امام حسن عسکری (ع ) بیانی شیرین و جذاب و شخصیتی الهی باشکوه و وقار و مفسری بی نظیر برای قرآن مجید بود . راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را به مردم و به ویژه برای اصحاب بزرگوارش - در ایام عمر کوتاه خود - روشن کرد .

دوران امامت
به طور کلی دوران عمر 29ساله امام حسن عسکری (ع ) به سه دوره تقسیم می گردد : دوره اول 13سال است که زندگی آن حضرت در مدینه گذشت . دوره دوم 10سال در سامرا قبل از امامت . دوره سوم نزدیک 6 سال امامت آن حضرت می باشد . دوره امامت حضرت عسکری (ع ) با قدرت ظاهری بنی عباس رو در روی بود . خلفایی که به تقلید هارون در نشان دادن نیروی خود بلندپروازیهایی داشتند . امام حسن عسکری (ع ) از شش سال دوران اقامتش ، سه سال را در زندان گذرانید . زندانبان آن حضرت صالح بن وصیف دو غلام ستمکار را بر امام گماشته بود ، تا بتواند آن حضرت را - به وسیله آن دو غلام - آزار بیشتری دهد ، اما آن دو غلام که خود از نزدیک ناظر حال و حرکات امام بودند تحت تأثیر آن امام بزرگوار قرار گرفته به صلاح و خوش رفتاری گراییده بودند . وقتی از این غلامان جویای حال امام شدند ، می گفتند این زندانی روزها روزه دار است و شبها تا بامداد به عبادت و راز و نیاز با معبود خود سرگرم است و با کسی سخن نمی گوید . عبیدالله خاقان وزیر معتمد عباسی با همه غروری که داشت وقتی با حضرت عسکری ملاقات می کرد به احترام آن حضرت برمی خاست ، و آن حضرت را بر مسند خود می نشانید . پیوسته می گفت : در سامره کسی را مانند آن حضرت ندیده ام ، وی زاهدترین و داناترین مردم روزگار است . پسر عبیدالله خاقان می گفت : من پیوسته احوال آن حضرت را از مردم می پرسیدم . مردم را نسبت به او متواضع می یافتم . می دیدم همه مردم به بزرگواریش معترفند و دوستدار او می باشند . با آنکه امام (ع ) جز با خواص شیعیان خود آمیزش نمی فرمود ، دستگاه خلافت عباسی برای حفظ آرامش خلافت خود بیشتر اوقات ، آن حضرت را زندانی و ممنوع از معاشرت داشت . " از جمله مسائل روزگار امام حسن عسکری (ع ) یکی نیز این بود که از طرف خلافت وقت ، اموال و اوقات شیعه ، به دست کسانی سپرده می شد که دشمن آل محمد (ص ) و جریانهای شیعی بودند ، تا بدین گونه بنیه مالی نهضت تقویت نشود . چنانکه نوشته اند که احمد بن عبیدالله بن خاقان از جانب خلفا ، والی اوقاف و صدقات بود در قم ، و او نسبت به اهل بیت رسالت ، نهایت مرتبه عداوت را داشت " . " نیز اصحاب امام حسن عسکری ، متفرق بودند و امکان تمرکز برای آنان نبود ، کسانی چون ابوعلی احمد بن اسحاق اشعری در قم و ابوسهل اسماعیل نوبختی در بغداد می زیستند ، فشار و مراقبتی که دستگاه خلافت عباسی ، پس از شهادت حضرت رضا (ع ) معمول داشت ، چنان دامن گسترده بود که جناح مقابل را با سخت ترین نوع درگیری واداشته بود . این جناح نیز طبق ایمان به حق و دعوت به اصول عدالت کلی ، این همه سختی را تحمل می کرد ، و لحظه ای از حراست ( و نگهبانی ) موضع غفلت نمی کرد " . اینکه گفتیم : حضرت هادی (ع ) و حضرت امام حسن عسکری (ع ) هم از سوی دستگاه خلافت تحت مراقبت شدید و ممنوع از ملاقات با مردم بودند و هم امامان بزرگوار ما - جز با یاران خاص و کسانی که برای حل مشکلات زندگی مادی و دینی خود به آنها مراجعه می نمودند - کمتر معاشرت می کردند به جهت آن بود که دوران غیبت حضرت مهدی (ع ) نزدیک بود ، و مردم می بایست کم کم بدان خو گیرند ، و جهت سیاسی و حل مشکلات خود را از اصحاب خاص که پرچمداران مرزهای مذهبی بودند بخواهند ، و پیش آمدن دوران غیبت در نظر آنان عجیب نیاید . باری ، امام حسن عسکری (ع ) بیش از 29سال عمر نکرد ولی در مدت شش سال امامت و ریاست روحانی اسلامی ، آثار مهمی از تفسیر قرآن و نشر احکام و بیان مسائل فقهی و جهت دادن به حرکت انقلابی شیعیانی که از راههای دور برای کسب فیض به محضر امام (ع ) می رسیدند بر جای گذاشت . در زمان امام یازدهم تعلیمات عالیه قرآنی و نشر احکام الهی و مناظرات کلامی جنبش علمی خاصی را تجدید کرد ، و فرهنگ شیعی - که تا آن زمان شناخته شده بود - در رشته های دیگر نیز مانند فلسفه و کلام باعث ظهور مردان بزرگی چون یعقوب بن اسحاق کندی ، که خود معاصر امام حسن عسکری بود و تحت تعلیمات آن امام ، گردید . در قدرت علمی امام (ع ) - که از سرچشمه زلال ولایت و اهل بیت عصمت مایه گرفته بود - نکته ها گفته اند . از جمله : همین یعقوب بن اسحاق کندی فیلسوف بزرگ عرب که دانشمند معروف ایرانی ابونصر فارابی شاگرد مکتب وی بوده است ، در مناظره با آن حضرت درمانده گشت و کتابی را که بر رد قرآن نوشته بود سوزانید و بعدها از دوستداران و در صف پیروان آن حضرت درآمد .

شهادت امام حسن عسکری (ع )
شهادت آن حضرت را روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال 260هجری نوشته اند . در کیفیت وفات آن امام بزرگوار آمده است : فرزند عبیدالله بن خاقان گوید روزی برای پدرم ( که وزیر معتمد عباسی بود ) خبر آوردند که ابن الرضا - یعنی حضرت امام حسن عسکری - رنجور شده ، پدرم به سرعت تمام نزد خلیفه رفت و خبر را به خلیفه داد . خلیفه پنج نفر از معتمدان و مخصوصان خود را با او همراه کرد . یکی از ایشان نحریر خادم بود که از محرمان خاص خلیفه بود ، امر کرد ایشان را که پیوسته ملازم خانه آن حضرت باشند ، و بر احوال آن حضرت مطلع گردند . و طبیبی را مقرر کرد که هر بامداد و پسین نزد آن حضرت برود ، و از احوال او آگاه شود . بعد از دو روز برای پدرم خبر آوردند که مرض آن حضرت سخت شده است ، و ضعف بر او مستولی گردیده . پس بامداد سوار شد ، نزد آن حضرت رفت و اطبا را - که عموما اطبای مسیحی و یهودی در آن زمان بودند - امر کرد که از خدمت آن حضرت دور نشوند و قاضی القضات ( داور داوران ) را طلبید و گفت ده نفر از علمای مشهور را حاضر گردان که پیوسته نزد آن حضرت باشند . و این کارها را برای آن می کردند که آن زهری که به آن حضرت داده بودند بر مردم معلوم نشود و نزد مردم ظاهر سازند که آن حضرت به مرگ خود از دنیا رفته ، پیوسته ایشان ملازم خانه آن حضرت بودند تا آنکه بعد از گذشت چند روز از ماه ربیع الاول سال 260 ه . ق آن امام مظلوم در سن 29سالگی از دار فانی به سرای باقی رحلت نمود . بعد از آن خلیفه متوجه تفحص و تجسس فرزند حضرت شد ، زیرا شنیده بود که فرزند آن حضرت بر عالم مستولی خواهد شد ، و اهل باطل را منقرض خواهد کرد ... تا دو سال تفحص احوال او می کردند ... . این جستجوها و پژوهشها نتیجه هراسی بود که معتصم عباسی و خلفای قبل و بعد از او - از طریق روایات مورد اعتمادی که به حضرت رسول الله (ص ) می پیوست ، شنیده بودند که از نرگس خاتون و حضرت امام حسن عسکری فرزندی پاک گهر ملقب به مهدی آخر الزمان - همنام با رسول اکرم (ص ) ولادت خواهد یافت و تخت ستمگران را واژگون و به سلطه و سلطنت آنها خاتمه خواهد داد . بدین جهت به بهانه های مختلف در خانه حضرت عسکری (ع ) رفت و آمد بسیار می کردند ، و جستجو می نمودند تا از آن فرزند گرامی اثری بیابند و او را نابود سازند . به راستی داستان نمرود و فرعون در ظهور حضرت ابراهیم (ع ) و حضرت موسی (ع ) تکرار می شد . حتی قابله هایی را گماشته بودند که در این کار مهم پی جویی کنند . اما خداوند متعال - چنانکه در فصل بعد خواهید خواند - حجت خود را از گزند دشمنان و آسیب زمان حفظ کرد ، و همچنان نگاهداری خواهد کرد تا مأموریت الهی خود را انجام دهد . باری ، علت شهادت آن حضرت را سمی می دانند که معتمد عباسی در غذا به آن حضرت خورانید و بعد ، از کردار زشت خود پشیمان شد . بناچار اطبای مسیحی و یهودی که در آن زمان کار طبابت را در بغداد و سامره به عهده داشتند ، به ویژه در مأموریتهایی که توطئه قتل امام بزرگواری مانند امام حسن عسکری (ع ) در میان بود ، برای معالجه فرستاد . البته از این دلسوزیهای ظاهری هدف دیگری داشت ، و آن خشنود ساختن مردم و غافل نگهداشتن آنها از حقیقت ماجرا بود . بعد از آگاه شدن شیعیان از خبر درگذشت جانگداز حضرت امام حسن عسکری (ع ) شهر سامره را غبار غم گرفت ، و از هر سوی صدای ناله و گریه برخاست . مردم آماده سوگواری و تشییع جنازه آن حضرت شدند .

ماجرای جانشین بر حق امام عسکری
ابوالادیان می گوید : من خدمت حضرت امام حسن عسکری (ع ) می کردم . نامه های آن حضرت را به شهرها می بردم . در مرض موت ، روزی من را طلب فرمود و چند نامه ای نوشت به مدائن تا آنها را برسانم . سپس امام فرمود : پس از پانزده روز باز داخل سامره خواهی شد و صدای گریه و شیون از خانه من خواهی شنید ، و در آن موقع مشغول غسل دادن من خواهند بود . ابوالادیان به امام عرض می کند : ای سید من ، هرگاه این واقعه دردناک روی دهد ، امامت با کیست ؟ فرمود : هر که جواب نامه من را از تو طلب کند . ابوالادیان می گوید : دوباره پرسیدم علامت دیگری به من بفرما . امام فرمود : هرکه بر من نماز گزارد . ابوالادیان می گوید : باز هم علامت دیگری بگو تا بدانم . امام می گوید : هر که بگوید که در همیان چه چیز است او امام شماست . ابوالادیان می گوید : مهابت و شکوه امام باعث شد که نتوانم چیز دیگری بپرسم . رفتم و نامه ها را رساندم و پس از پانزده روز برگشتم . وقتی به در خانه امام رسیدم صدای شیون و گریه از خانه امام بلند بود . داخل خانه امام ، جعفر کذاب برادر امام حسن عسکری را دیدم که نشسته ، و شیعیان به او تسلیت می دهند و به امامت او تهنیت می گویند . من از این بابت بسیار تعجب کردم پیش رفتم و تعزیت و تهنیت گفتم . اما او جوابی نداد و هیچ سؤالی نکرد . چون بدن مظهر امام را کفن کرده و آماده نماز گزاردن بود ، خادمی آمد و جعفر کذاب را دعوت کرد که بر برادر خود نماز بخواند . چون جعفر به نماز ایستاد ، طفلی گندمگون و پیچیده موی ، گشاده دندانی مانند پاره ماه بیرون آمد و ردای جعفر را کشید و گفت : ای عمو پس بایست که من به نماز سزاوارترم . رنگ جعفر دگرگون شد . عقب ایستاد . سپس آن طفل پیش آمد و بر پدر نماز گزارد و آن جناب را در پهلوی امام علی النقی علیه السلام دفن کرد . سپس رو به من آورد و فرمود : جواب نامه ها را که با تو است تسلیم کن . من جواب نامه را به آن کودک دادم . پس " حاجزوشا " از جعفر پرسید : این کودک که بود ، جعفر گفت : به خدا قسم من او را نمی شناسم و هرگز او را ندیده ام . در این موقع ، عده ای از شیعیان از شهر قم رسیدند ، چون از وفات امام (ع ) با خبر شدند ، مردم به جعفر اشاره کردند . چند تن از آن مردم نزد جعفر رفتند و از او پرسیدند : بگو که نامه هایی که داریم از چه جماعتی است و مالها چه مقدار است ؟ جعفر گفت : ببینید مردم از من علم غیب می خواهند ! در آن حال خادمی از جانب حضرت صاحب الامر ظاهر شد و از قول امام گفت : ای مردم قم با شما نامه هایی است از فلان و فلان و همیانی ( کیسه ای ) که در آن هزار اشرفی است که در آن ده اشرفی است با روکش طلا . شیعیانی که از قم آمده بودند گفتند : هر کس تو را فرستاده است امام زمان است این نامه ها و همیان را به او تسلیم کن . جعفر کذاب نزد معتمد خلیفه آمد و جریان واقعه را نقل کرد . معتمد گفت : بروید و در خانه امام حسن عسکری (ع ) جستجو کنید و کودک را پیدا کنید . رفتند و از کودک اثری نیافتند . ناچار " صیقل " کنیز حضرت امام عسکری (ع ) را گرفتند و مدتها تحت نظر داشتند به تصور اینکه او حامله است . ولی هرچه بیشتر جستند کمتر یافتند . خداوند آن کودک مبارک قدم را حفظ کرد و تا زمان ما نیز در کنف حمایت حق است و به ظاهر از نظرها پنهان می باشد . درود خدای بزرگ بر او باد .


اعلام 13 ربیع الاول به عنوان روز جهانی پیامبر اعظم(ص)

 

روز جهانی پیامبر اعظم(ص) همزمان با 13 ربیع الاول و آغاز هفته وحدت اعلام شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه قم، دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اعلام روز جهانی پیامبر اعظم(ص) در سراسر جهان گفت: با توجه به آغاز هفته وحدت، روز جهانی پیامبر اعظم(ص) در روز جمعه سیزدهم ربیع الاول در سراسر جهان اعلام شده است.

آیت‌الله محسن اراکی افزود: این روز گرانقدر با برگزاری برنامه های فرهنگی در ایران همزمان با سراسر جهان برگزار خواهد شد و کشورهای اسلامی با بزرگداشت این روز، پاسخ کوبنده‌ای به توهین‌ها و بی‌خردی استکبار در زیر تولید آثار موهن ضد دینی و اسلامی خواهند داد.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ هویت اسلامی در برابر توطئه‌های استکبار یادآور شد: پس از شکست دشمن در عرصه جنگ فرهنگی با توجه به ولایت مداری مردم انقلابی و اسلامی ایران، دشمن جنگ دیگری را در پیش گرفته است و آن ایجاد توطئه و نفاق میان مسلمانان شیعه و اهل تسنن می‌باشد.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های مهم در بزرگداشت هفته وحدت برگزاری کنفرانس مذاهب میان سران شیعه و سنی در جهان است که در راستای ایجاد وحدت و انسجام روز افزون میان مسلمانان جهان برگزار خواهد شد.

وی اذعان داشت: مسلمانان جهان باید آگاه باشند که در برابر هجمه اختلاف انگیزی و توطئه میان مسلمانان باید هوشیارانه برخورد کنند و اجازه ندهند دشمنان و مستکبران زمینه اختلافات میان اهل شیعه و تسنن را با شعارهای دروغین ایجاد کنند.


اگر شرق و غرب عالم هم بخواهد ايران را تحريم کنند اثر ندارد

 

يک سناتور آمريکايي گفته است غذا را بايد از دهان ايرانيان بيرون کشيد و جواب آيت الله جوادي آملي در اين مورد بسيار جالب و آموزنده است.

ايشان گفته اند خداوند عهده دار روزي ما است و ما همه عائله خداوند هستيم. پس اگر شرق و غرب عالم هم بخواهد ايران را تحريم کنند اثر ندارد.


منتظر فرمان رهبری برای مقابله در برابر تهدیدات هستیم

 
 

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: دشمنان بدانند که نیروهای نظامی کشور در اوج آمادگی و منتظر فرمان مقام معظم رهبری برای مقابله قدرتمندانه در برابر هرگونه تهدید هستند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، سردار عظیمی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اسلام‌آباد غرب، اظهار کرد: در طول تاریخ ملتی با این کیفیت که در مقابل دشمنان ایستادگی کرده باشد، کم پیدا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه "دشمنان برای شکستن اراده ملت ایران خیلی تلاش کرده‌اند اما مردم ما با ایمان و توکل به خداوند، تکیه بر آموزه‌های دینی و پیروی از فرامین رهبری و رشادت و شهادت خود همیشه دشمن را به زانو درآورده‌اند"، افزود: دشمن از جنگ نظامی علیه ایران نتوانست هیچ نتیجه‌ای بگیرد و امروز با تحریم و تهدید، جنگ روانی به راه انداخته است ولی با تجربیاتی که ملت ما در مقابل دشمنان دارند باز هم دشمنان انقلاب روسیاه خواهند بود.

 

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، پیروی و توجه مردم به فرامین مقام معظم رهبری را رمز پیروزی مردم دانست و بر لزوم توجه به تاکیدات رهبر انقلاب برای حضور باشکوه در انتخابات آتی تاکید کرد.

ن

«انتخابات آزاد»؛ آتش زیر خاکستر مرد خاکستری

 

مرد خاکستری اصلاحات پس از خاکستر شدن آتش فتنه، بار دیگر فعالیت خود را با به کار بردن واژه «انتخابات آزاد» آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اسفند 90 می‌توانست بسیاری از معادلات را عوض کند؛ هم معادلات آنها که سخن از بی اعتمادی مردم نسبت به نظام و انتخابات‌های پس از خرداد 88 می‌راندند، هم دلسوزانی که نگران عدم حضور مردم در اولین انتخابات پس از اتفاقات 88 بودند.

** «سیلی سخت» مردم و خواب آشفته بدخواهان نظام

عناصر ضدانقلاب و معاندین نظام مانند همه انتخابات‌های گذشته، «انتخابات اسفند» را نیز تحریم کردند؛ برخی اصلاح‌طلبان حضور پر شور مردم در انتخابات را منوط به حضور خود پنداشتند و قیمت این حضور را اعلام کردند که کسی خریدار نبود؛ اصلاح‌طلبان تندرو نیز که پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری با عنوان «فتنه‌گر» در میان مردم شناخته می‌شدند، هم‌نوا با معاندین نظام کمر به تحریم «نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی» بستند.

2 روز مانده به 12 اسفندماه سال 1390، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی حساسیت انتخابات مجلس نهم را بیشتر از انتخابات دوره‌های قبل دانستند و با اشاره به اهمیت بسیار زیاد حضور گسترده مردم در انتخابات، تأکید کردند که «به لطف الهی، ملت ایران در انتخابات روز جمعه، سیلی سخت تری از 22 بهمن، به چهره استکبار خواهد زد و عزم و اراده مستحکم خود را به رخ دشمن خواهد کشید تا جبهه استکبار بداند که در مقابل این ملت، کاری از پیش نخواهد برد».

جمعه انتخابات فرارسید و وعده «سیلی سخت» محقق شد؛ حضور پرشور و خیره کننده مردم پای صندوق‌های رای موجب شد تا «سیاست‌ها و استراتژی معاندین نظام برای ادامه مسیر مخالفت با جمهوری اسلامی ایران تغییر کند»

با آغاز سال 91 به یک باره معادلات فتنه‌گران، عناصر ضدان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:مهدی خزعلی,اصلاح طلبان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com